Poskytnúť triednemu učiteľovi priestor lepšie spoznať žiakov a ukázať spôsoby, ako s triedou alebo problémovými žiakmi pracovať.
Prispieť k stmeleniu triedneho kolektívu.
Podporovať svojím obsahom prevenciu sociálno-patologických javov v škole (prevenciu šikanovania, záškoláctva, agresivity, užívania návykových látok a pod.).
Podporiť hľadanie identity mladého človeka v dnešnom svete, spoznávanie svojej osobnosti a životnej situácie, sebaprijatie a otváranie nových obzorov, pomôcť získavať a udržať si osobnostnú integritu.
Podporiť rozvoj ich predností a silných stránok a zároveň pracovať s ich slabosťami a nedokonalosťami.
Podporiť rozvoj sociálnych zručností, rozvoj komunikačných zručností, schopnosti spolupracovať, riešiť konflikty, budovať kvalitné medziľudské vzťahy.
Privádzať mladého človeka k utváraniu vlastného názoru a ochote prijať zodpovednosť za svoj život.
Pomôcť mladému človeku pri výbere povolania a pri plánovaní svojej budúcnosti. (program ``Budúcnosť``)